B66 Logo

Logo BOTAS 66 – charakteristické dvě šestky vysázené z teček jako na hracích kostkách – je u nás vidět často a je vidět v různých podobách. Stalo se základním prvkem komplexního vizuálního stylu značky a promítá se do nejrůznějších aplikací včetně webu nebo výrazného obalového systému.

Dvě šestky symbolizují dvě stopy, přičemž jedna jde trochu “šejdrem”. Na každé botě je na patě vyšitá jen jedna ze šestek a teprve až když se postaví levá bota k pravé, dává to smysl a vytvoří se celek (co s jednou botou?). “Jsou to botas rules: hraj si podle svých pravidel, jdi si za svým cílem, jdi si za svým ŠTĚSTÍM, jdi mu naproti. Stejně tak jako my jsme neváhali, navrhli celý koncept značky, oslovili výrobce s hotovým produktem a všechno se dalo do pohybu,” říká Honza Kloss z designérské dvojice BOTAS 66. Každý ví, že 6 a 6 je 12, ale u nás 6 + 6 = 66.

Dvě šestky ale neměly vyhráno úplně od začátku. Vznikly sice už v době, kdy byl celý projekt zatím ve fázi studentské práce na UMPRUM, ale původně byly navrženy jen jako logo speciální edice s názvem Fortune. Pro celou značku BOTAS 66 se do poslední chvíle uvažovalo o logu se dvěma číslicemi ve tvaru kapek (podobný vizuál později používala 66 Gallery – Botas Concept Store).

BOTAS 66 Fortune v původním konceptu představovalo personifikovatelný model, který pracuje s motivem náhody a vtipně se snaží reagovat na ID edice známých značek, jež zákazníkům nabízí možnost zasáhnout do designu podle svých představ. BOTAS 66 ale hraje podle svých pravidel, má svou hlavu. Pro vytvoření speciálního Fortune modelu bot mu stačí, aby si potenciální zákazník, pokud je samozřejmě dostatečně odvážný, vybral tvarové řešení a stanovil svoji velikost. Až náhoda, byť samozřejmě lehce korigovaná rukou designéra, ukáže, co je pro toho konkrétního zájemce to pravé. Nikdo navíc netvrdí, že musí být levá a pravá bota identická. Jediné, co je rozhodující, je unikátnost a osobitost výsledku.

Fortune bohužel zatím v nabídce BOTAS 66 nenajdete, ale hra je hra a co není, může být.